Thursday 4 March 2010

Besøg

Søndag aften kom min far og har været her indtil idag
Vi startede besøget med en tur på Mauerpark og senere på aftenen var vi til kaberet på ægte Tysk maner.
Mandag fejrede vi min fars fødselsdag. Først brunch, så Stasi fængslet, så hjemmebagt fødselsdagskage og ud og gå en tur, og så en omgang aftensmad.Tirsdag tog vi til Postdam, da der skulle ligge nogle gode bryggerier derude. Derudover ville vi begge gerne se byen, som jeg havde forestillet mig var meget smuk.
Jeg tog ikke helt fejl, dog havde det nok været endnu mere skønt hvis det havde været forår eller sommer.
Når man kommer fra Østberlin er det lidt af et kulturschok at komme derud. Alt er poleret og selv streetarten er organiseret. Sanssouci slotspark var smuk og mindede mig mest af alt om et eventyr a la Alice i Eventyrland. Jeg vil helt klart tage derud en gang til foråret, og denne gang skal min cykel medbringes.

No comments:

Post a Comment