Saturday 6 February 2010

Mad på Tysk

I dag var jeg sammen med 4 andre fra min tidligere sprogklasse på besøg hos vores lære Hr Beier. Sammen skulle vi lave rigtig tysk kogekunst! Derudover skulle vi selvfølgelig snakke tysk! Hans bolig lå syd for Tempelhof, og da vi ikke havde noget kort, og derfor havde svært ved at finde det, og skulle ind og købe blomster og drikkevare på vejen, kom vi en time for sent. Hele eftermiddagen stod i madens tegn! Til forret fik vi hønsekødssuppe, hovedretten var Kødroulader og Knödel med rødkål. Må sige at knödel aldrig bliver min livret. Det var lidt for elastisk, men nu kan jeg da sige at jeg har prøvet det. Jeg skulle lave desserten, som bestod af budding med "schlagsahne" og krymmel.
Til desserten fik vi også hans hjemmelavet frugtlikør. Han havde 16 forskellige slags. Vi smagte ikke alle sammen. Men jeg prøvede et par stykker og vil klart sige at brombær var min favorit.

No comments:

Post a Comment