Sunday 16 May 2010

Roadtrip!

I går var jeg blevet inviteret med på roadtrip, sammen med Harriet og hendes tidligere roommate Silke. Vi trodsede regnen og kørte glad ud af Berlin.
Vi stoppede i en lille by nord for Berlin hvor der ligger masser af økologiske landbrug og handlede ind i en af gårdbutikkerne, hvor jeg for første gang siden jeg kom til Tyskland har fundet økologisk uhomogeniseret og ikke länger haltbar frisk mælk. Så det var jeg nødt til at købe.
Bagefter fandt vi en ikke helt tør plet i skoven, og selvom det var koldt og vådt lykkedes det os at have en hyggelig picnic, med udsigt til grønne marker, hvor der løb harer.Da vi var færdige med at spise, fandt vi ud af at vi ikke var ret langt fra den Polske grænse og besluttede os derfor at køre et smut over grænsen for at se hvad de havde at byde på.
Det Tyskerne åbenbart kommer til polen for er Cigarretter, blomster, hårklipning og at gå på "natklub".Efter vi havde købt ind kørte vi til den nærmeste by hvor vi gik en tur. Det var utroligt at se hvor stor forskel der var fra den ene side af grænsen til den anden. Alt var bare lidt mere faldefærdigt, og byen var indhyllet i en sød duft fra de mange skårstene.
Byen havde også et udkikstårn,Og ja jeg var helt oppe og kigge ud.

Vi smuttede også en tur forbi kirkegården,
og endte turen på den lokale cafe/pizzaria/issted for at drikke en kaffe.Inden vi igen vendte snuden mod Berlin. Harriet var den første der fik øje på TV tårnet.

No comments:

Post a Comment