Saturday 30 January 2010

En fantastisk dag!

Nogen gange går tingene ikke helt som man havde regnet med, men alligevel står man tilbage med følelsen af at der er en grund til at tingene sker som de gør!

Efter at have været i træning til et arbejde på en Deli i mitte, tog jeg i går ned for at høre Udi (ejeren) om han ville give mig nogle vagter. For ellers ville jeg begynde at se mig om efter noget andet!
Han blev ved med at sige at han ikke kunne love mig noget og at han havde nok ansatte i forvejen. Tror han havde lidt dårlig samvittighed over at have ladet mig tro at jeg kunne få et job der, og sagde derfor at han havde en ven som havde to steder i Berlin. En klub og en cafe, og han ringede til ham for at høre om han havde brug for nogle folk. Jeg fik hans telefon nummer og ringede med det samme og lavede en aftale om at komme forbi!

Det viste sig at klubben ikke helt var åbnet endnu, og at de både havde klub, cafe, restaurant dette sted, men også havde masser af kunst, musik og designevents og havde ateliers hvor kunstnere kunne komme og arbejde i op til tre måneder. Det lå lige ved Alexanderplatz i det gamle ungarske kulturhus, og arkitekturen og indretningen mindede mig utrolig meget om vega.

Da han hørte grunden til at jag var i Berlin, tilbød han mig at jeg kunne kombinere et job i baren hvor jeg ville blive betalt, med et ulønnet job hvor jeg ville komme til at arbejde med en masse organisatoriske ting omkring hele stedet og deres forskellige events!
Så jeg sagde ja til at være der tre gange om ugen + noget bararbejde, og jeg starter allerede på mandag.
Bagefter havde jeg bare følelsen af at alt var gået op i en højere enhed, og jeg glæder mig rigtig meget til at starte på mandag!

3 comments:

  1. Nej hvor fedt! Tillykke med det :)

    ReplyDelete
  2. Du er fantastisk, og det bliver garanteret alle tiders!
    Mor

    ReplyDelete
  3. hvor cool, det lyder jo bare total perfekt. :) tillykke m det du! og go' første arbejdsdag i dag

    Jeg har booket flybillet, så nu se vi om 2½ uge - glæder mig. Der er faktisk en Berlin-guide i Cover jeg lige fik ind ad døren forleden...

    ReplyDelete