Wednesday 20 January 2010

Når man er i Berlin, gør byens varetegn nemlig fjernsynstårnet det nemt at navigere rundt, for når man ser det han man altid en ide om hvor man befinder sig. Noget gange sker det bare at det forsvinder sporløst.
Det betyder at Berlin er omgivet af toge, og sådan var det også i går. Til gengæld er sneen begyndt at smelte, så derfor besluttede Elisabeth og jeg os for at tage vores cykler til Charlottenborg

Så lavede fjernsynstårnet lige forsvindings nummeret!
Det tager ca en time at cykle til Charlottenborg, og egentlig var det også meningen at vi skulle være kørt hjem, men Elizabeth havde en aftale i Prenzlauer Berg bagefter, som hun tog U-bahnen op til og jeg orkede ikke at cykle tilbage da mine fødder efterhånden var blevet godt kolde. Så det endte også med at jeg tog S-bahnen hjem.

I dag skal jeg så mødes med min nye Tandem partner. En pige som jeg har fundet over internettet som gerne vil lære dansk, og da jeg gerne vil blive bedre til tysk, så passer det jo godt. Men det er næsten ligesom at gå på Blind date. Vi vidste ikke rigtig om vi skulle lave et aftalt kendetegn, for at vi kan genkende hinanden!

No comments:

Post a Comment