Monday 7 December 2009

Die sonne immer scheint!

Den dag jeg rejste til Berlin lærte jeg en ny ting, i virkeligheden vidste jeg det godt i forvejen, men har bare aldrig rigtig tænkt over det før. Det var en virkelig grå dag med regn, men da vi fløj op over det første lag skyer, kunne man se et rødt skær, ligesom en flot solnedgang, og da vi kom op over det næste lag skyer skinnede solen ligeså klart. Så solen skinner altid, man skal bare højt nok op.
I dag kom solen faktisk igennem skyerne, det var samtidig varmt, så der var ikke rigtig nogen undskyldning for at blive indenfor.
Derfor tænkte jeg at jeg at jeg ville tage på Klapprad safari.
Først kørte jeg en tur til Kreutzberg. En jeg kender som tidligere har været i Berlin havde anbefalet en sprogskole dernede, så jeg havde fundet adressen på nettet og kørte en tur derned. Det viste sig så at skolen har været lukket i 3 år eller noget i den stil, så nu er jeg nødt til at finde en anden skole i stedet.
Bagefter kørte jeg til Tiergarten hvor jeg gik en tur.

...Og tog lidt inspirerende billeder

...Og opdagede endnu et godt eksempel på tysk orden, nemlig at alle lygtepælene er synligt nummeret.

Jeg tror jeg har besluttet mig for at vente til januar med at finde et job. Hvor tit et det ellers lige at man har mulighed for at tage en måned ud af kalenderen og gøre lige nøjagtig hvad man har lyst til? Og så endda i en fantastisk by som Berlin.

1 comment:

  1. Hej Dorthe
    Du er bare sej, du gør som du selv vil, og oplever noget, vi ønsker dig alt held og lykke det næste halve år.
    Knus Sanne og Lars

    ReplyDelete