Friday 4 December 2009

Slaraffenland på flere måder!

I går aftes tog jeg til koncert! Egentlig ville jeg gerne have set Julian Casablancas, men fandt helt tilfældigt ud af at Slaraffenland kom til byen. Egentlig kunne jeg godt have nået begge koncerter, men nu da jeg er arbejdsløs og på budget, tænkte jeg at det nok ikke gik. Så jeg endte med at tage til Slaraffenland.
Koncerten startede først kl. 23.00 (eller det troede jeg i hvert fald) men da jeg kom lidt over elleve havde bandet ikke engang sat deres ting op på scenen endnu, grundet at der havde været en anden koncert tidligere på aftenen. Så inden de kunne gå i gang skulle de så lige have lydprøve så det endte med først at starte halv et. Jeg havde ikke taget mit kamera med så der er desværre ingen billeder, selvom det var rigtig fint med masser af falske planter på scenen og to fyre med moderigtigt overskæg.


Koncerten var i Prenzlauer berg, og jeg var gået derop. Jeg havde regnet med at jeg skulle tage U-bahnen hjem, men ak ak. Da jeg kom ned til stationen var der lukket, så jeg gik også tilbage. Ja U-bahnen holder op med at køre om natten, men sporvognen køre hver halve time, hele natten lige ude foran mit vindue. Så heldig kan man være ;D








<a href="http://slaraffenland.bandcamp.com/track/meet-and-greet">Meet and Greet by Slaraffenland</a>


En af de ting jeg godt kan lide ved Berlin er deres sortering af affald, alt bliver sorteret, selv flaskecontainerne er delt op i farver, ved ikke om det rent faktisk gør det nemmere at genbruge?

Her er flaskecontainere som jeg kom forbi på en af mine gåture...
...Og her er så der containere der står tættest på hvor jeg bor. Ja det siger lidt om mit nye "hood"

Men det var jo også en af grundene til at jeg gerne ville bo i Friedrichshain, masser af plakater og gadekunst, som kan give en inspiration. Kunne altså heller ikke stå for denne tomme skole.

2 comments:

  1. aww, er vild m flaskecontainerne! Lyder fedt m Slaraffenland. Julian C. var rigtig godt ( og my gawd, den dreng er pæn...) omend det var en meget kort forestilling; de spillede kun ca. én time.

    ReplyDelete
  2. Men okaj, der er jo også kun 8 numre på CD'en så det må da også have været noget strokes inde over eller hvad?
    Uh, ville meget gerne have set den smukke Julians ansigt!

    ReplyDelete