Thursday 10 December 2009

Tilbage på skolebænken!

I går var jeg til "Probestag" på sprogskolen. Og skulle egentlig først have startet mandag, men da der er en halv uge op til jul, blev vi enige om at jeg ligeså godt kunne starte med det samme. Hvilket passede mig fint, da vejret de sidste par dag ikke har været fantastisk så man har ikke så meget lyst til at være udenfor.
I stedet har jeg været på cafe og varmet mig med frisk ingefærte. Og siddet og kigget ud på alle de interessante mennesker der går forbi, samtidig med at jeg prøver at smuglytte til nabobordet så jeg kan få noget tysk ind. Hvilket kan være en smule svært når man bor sammen med mennesker der snakker engelsk.
Varm frisk ingefærthe mmm.....
I dag var det tid til oprydning, og tøjvask, og da jeg skulle lægge mit nye sengetøj på, opdagede jeg at jeg kun havde taget et lagen med, så derfor var jeg nødt til at tage et smut i Ikea for at købe et ekstra. PÅ den måde fik jeg også set lidt af det sydlige Berlin. Ærgeligt at det var regnvej.
Hvis jeg nogensiden får hjemve mens jeg er hernede skal jeg bare tage en tur derud. I Ikea er alting det samme, uanset hvor du er. Og de har saltlakridser og kanelgifler.

Julelys udenfor Ikea
I går gik jeg lige forbi julemarkedet ved Alexanderplatz, og lærte at flødebolle på tysk hedder schaumküsse. Hvilket i virkeligheden er mere passende da der jo ikke er fløde i en flødebolle.
Nå men turen til Alexanderplatz og Ikea gjorde mig lidt mere i julestemning. Har ellers prøvet at holde mig væk fra de mest julede steder.
På den måde kan jeg gå rigtig juleamok når familien kommer.

No comments:

Post a Comment